E-Ticaret Tavan Yaptı


2006 yılında aylık 100 milyon TL seviyelerinden sürekli yükselerek 2008 yılı içinde aylık 800 milyon TL seviyelerine ulaşan Türkiye'de e-ticaret hacmi, sonrasında gelen krizle aylık 600 milyon TL seviyelerine gerilemişti. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından açıklanan verilere göre 2009 yılı Haziran ve Temmuz aylarında e-ticaret hacmi yeniden atağa kalkarak, tarihi zirve seviyelerine ulaştı.
Sanal Mimarlar tarafından gerçekleştirilen çalışmaya göre, son aylarda yaşanan bu hızlı yükseliş, yıllık bazdaki rakamlarıda olumlu etkiledi. 2009 yılı ilk 8 ayında toplam 5.7 milyar TL seviyelerine yaklaşan e-ticaret hacmi, böylece 2008 yılı ilk 8 aylık dönemide geride bırakmış oldu. Yılın kalan bölümünde de gelişmelerin bu yönde devam etmesi durumunda, e-ticaret hacminin 2009 yılı toplamında 8 milyar Tl seviyelerini aşması beklenebilir.
E-ticaretin, alışveriş amaçlı kredi kartı kullanımı içindeki payı da, son aylarda artan hacim paralelinde dalgalı bir seyir izliyor. 2008 yılı içinde yüzde 5 seviyelerinde dalgalanan rakam, kriz döneminde bir miktar düşüş göstermesinin ardından, son aylardaki hareketle yine aynı seviyelere ulaşmış bulunuyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMLAYIN